Tamiya Subaru Impreza WRC '99 #24218

Artikelnummer: 24218

Op Voorraad


Voor 16:00 besteld is vandaag verstuurd


Niet gevonden wat u zocht?
Kijk dan eens op: www.italerispecialist.nl

€ 27,95

Schrijf de eerste review van dit product

OF

Snel overzicht

Tamiya Subaru Impreza WRC '99

De Wereld Rallykampioenschappen van 1997 zagen een versoepeling in de regels met betrekking tot voertuigmodificatie. Subaru was het eerste team dat profiteerde van de speelruimte en de Impreza WRC naar voren bracht. Die machine bevatte alle aluminium horizontale viercilinder turbomotor in combinatie met een verticaal gemonteerde versnellingsbak. De lay-out plaatste de versnellingsbak in een uitgebalanceerde positie achter de vooras, waardoor de hanteerbaarheid toenam en uiteindelijk bijdroeg tot een Mnufactures-kampioenschap voor dat jaar.

Het grootste deel van de verbeteringen aan het model van 1999 concentreerde zich rond de motor en versnellingsbak. Voorop stond de invoering van een elektronisch geregeld gasklepsysteem. Dit systeem zet de positie van de gasklep om in elektronische signalen, waardoor de respons van het gaspedaal toeneemt. De Impreza WRC was ook uitgerust met een 6-traps, semi-automatische versnellingsbak. Dit systeem maakt een plotselinge schakel mogelijk, zoals van de 6e naar de 1e versnelling. Er wordt ook gewerkt aan de ontwikkeling van een elektronisch geregeld dempersysteem.
De Impreza WRC wordt bestuurd door J. Kankkunen, R. Burns en B. Thiry. Kankkunen en Burns eindigden respectievelijk op de 1e en de 2e plaats op zowel de 7e Argentina Rally als de 10e Finland Rally. De 8e Acropolis Rally werd ook genomen door Burns en zette de toon voor een intense wedstrijd in de tweede helft van het seizoen.

Naast de bouwdoos vindt u de hoofdkleuren die geadviseerd worden door Tamiya voor deze modelbouwdoos

Tamiya Subaru Impreza WRC '99

Dubbelklik op de afbeelding voor groot formaat

Uitzoomen
Inzoomen

Meer afbeeldingen

Details

Tamiya Subaru Impreza WRC '99 De Wereld Rallykampioenschappen van 1997 zagen een versoepeling in de regels met betrekking tot voertuigmodificatie. Subaru was het eerste team dat profiteerde van de speelruimte en de Impreza WRC naar voren bracht. Die machine bevatte alle aluminium horizontale viercilinder turbomotor in combinatie met een verticaal gemonteerde versnellingsbak. De lay-out plaatste de versnellingsbak in een uitgebalanceerde positie achter de vooras, waardoor de hanteerbaarheid toenam en uiteindelijk bijdroeg tot een Mnufactures-kampioenschap voor dat jaar. Het grootste deel van de verbeteringen aan het model van 1999 concentreerde zich rond de motor en versnellingsbak. Voorop stond de invoering van een elektronisch geregeld gasklepsysteem. Dit systeem zet de positie van de gasklep om in elektronische signalen, waardoor de respons van het gaspedaal toeneemt. De Impreza WRC was ook uitgerust met een 6-traps, semi-automatische versnellingsbak. Dit systeem maakt een plotselinge schakel mogelijk, zoals van de 6e naar de 1e versnelling. Er wordt ook gewerkt aan de ontwikkeling van een elektronisch geregeld dempersysteem. De Impreza WRC wordt bestuurd door J. Kankkunen, R. Burns en B. Thiry. Kankkunen en Burns eindigden respectievelijk op de 1e en de 2e plaats op zowel de 7e Argentina Rally als de 10e Finland Rally. De 8e Acropolis Rally werd ook genomen door Burns en zette de toon voor een intense wedstrijd in de tweede helft van het seizoen. Naast de bouwdoos vindt u de hoofdkleuren die geadviseerd worden door Tamiya voor deze modelbouwdoos

Extra informatie

Artikelnummer 24218
Aantal Onderdelen Nee
Lengte Nee
Schaal 1:24
Moeilijkheidsgraad Nee